Arti Schipper nieuw raadslid voor GBK

Arti Schipper nieuw raadslid voor GBK!

Een half jaar voor de verkiezingen wordt Arti Schipper binnen Gemeente Belangen Koggenland naar voren geschoven als nieuw raadslid, nadat Peter Bakker heeft besloten om zich terug te trekken. Arti Schipper was al actief als fractievertegenwoordiger voor GBK, maar schuift nu daadwerkelijk door als raadslid. Ook richting de nieuwe verkiezingen heeft Arti de ambitie om in de toekomst als raadslid aan de gang te gaan, waardoor hij nu nog een half jaar de tijd heeft om alvast ‘te proeven’ van het raadslidmaatschap.

‘Ervaren rot’ Peter Bakker treedt terug

Deze verschuiving binnen GBK komt tot stand nadat Peter Bakker, die momenteel namens GBK in de raad plaatsneemt, heeft besloten zich terug te trekken. Peter Bakker is al jarenlang verbonden aan GBK – en haar voorgang GPO – en sinds het ontstaan van de gemeente Koggenland altijd voor GBK actief geweest. In 2012 werd hij raadslid voor deze partij na het vertrek van André Blank. Daarmee kunnen we Peter met recht een ‘ervaren rot’ noemen. Ondanks deze jarenlange inzet en enorme bevlogenheid heeft hij toch besloten nu een stapje terug te doen. Al lange tijd heeft Peter het erg druk met zijn werk en daardoor moest hij het laatste jaar al veel verstek laten gaan. Daarnaast vindt hij ook dat de successen van GBK te weinig worden uitgebuit. “We hadden een enorm fanatieke groep binnen GBK die veel werk verrichtte en veel voorstellen indiende. We hebben hier te weinig publiciteit aan gegeven en onze successen niet uitgebuit. Ook kwamen de vele inspanningen niet altijd op een juiste manier naar buiten”, is het gevoel van Peter hierover. Qua samenwerking zorgde dit uiteindelijk tot wat wrijving binnen de GBK-fractie, waardoor Peter heeft besloten om voor nu een stapje terug te doen en terug te treden als raadslid.

Stokje wordt overgenomen door Schipper

Via deze weg willen wij Peter uiteraard bedanken voor zijn betrokken en actieve inzet als raadslid van Gemeente Belangen Koggenland en uiteraard staat GBK hier op een later moment nog bij stil. Met Arti Schipper heeft GBK gelukkig wel een prima vervanger klaarstaan. Arti loopt ondertussen ook al heel wat jaren mee en is helemaal klaar voor het raadslidmaatschap. Hij is momenteel een half jaar actief als fractievertegenwoordiger van GBK en zet nu de stap naar raadslid. Daarnaast is Arti ook nog secretaris binnen het bestuur van GBK en daarmee al jarenlang een vertrouwd gezicht binnen de partij. GBK heeft er dan ook het volste vertrouwen in dat Arti de stemmers van GBK op een juiste manier gaat vertegenwoordigen. Een bijkomend voordeel is dat hij na de nieuwe verkiezingen in maart 2022 ook de ambitie heeft om als raadslid van GBK door te willen gaan, dus hopelijk wordt hij de komende jaren ook vertrouwd gezicht binnen de gemeenteraad van Koggenland!