Binnenkort een prachtig dorpsbos in Ursem

Op de Noorddijkerweg in Ursem verrijst binnenkort een dorpsbos van 17 hectare, dankzij een initiatief van de buurt en de gemeente Koggenland.

Met een investering van bijna twee miljoen euro, gefinancierd door de provincie en het Rijk, zal het dorpsbos bijdragen aan meer biodiversiteit en biedt het ruimte voor recreatie waar omwonende heerlijk kunnen wandelen en recreëren.

Belangrijke toevoegingen zijn onder andere een huttendorp, een ijsbaan en waterberging die regenwater opvangt en droogte helpt bestrijden. De speciale waterberging voorziet tevens de ijsbaan van water in de winter.

Gemeente Belangen spreekt dan ook van een groot succes. “Dit project laat maar weer eens zien wat lokale vrijwilligers en de gemeente Koggenland samen kunnen bereiken. Een mooie mijlpaal voor de gemeenschap!”