Enige lokale partij GBK klaar voor verkiezingen!

Over een paar maanden, in maart 2022, vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Een spannend moment voor Gemeente Belangen Koggenland (GBK), want dan worden de raadszetels voor de komende vier jaar opnieuw verdeeld. Momenteel heeft GBK vier zetels in de gemeenteraad. Zaterdag 8 januari is door de leden van GBK de kandidatenlijst voor deze verkiezingen vastgesteld. De lijst telt 12 enthousiaste leden die zich de komende jaren keihard in willen zetten voor een nog mooier Koggenland met zeer leefbare dorpen.

Marian van Kampen nieuwe lijsttrekker voor GBK

Jarenlang was René Klok het vertrouwde gezicht van GBK, maar daar gaat de komende verkiezingen verandering in komen. Het stokje wordt namelijk overgenomen door Marian van Kampen en zij laat een frisse wind waaien binnen deze lokale partij. Marian van Kampen is momenteel al als raadslid voor GBK actief en kijkt enorm uit naar dit nieuwe avontuur als fractievoorzitter. René Klok vond het na jaren aan het roer te hebben gestaan tijd voor een stapje terug en heeft er alle vertrouwen in dat Marian deze rol glansrijk gaat vervullen. Daarnaast is hij zelf gewoon op plek vier op de lijst terug te vinden, dus nog zeker niet klaar met de lokale politiek. Op plek twee staat Arti Schipper. Hij is momenteel ook al actief als raadslid voor GBK . Plek drie wordt ingenomen door Frank Schuitemaker, een nieuwe naam op de lijst van GBK. Toch heeft hij in het verleden al jarenlang ervaring opgedaan als raadslid. Na een afwezigheid van vier jaar begon het opnieuw te kriebelen en wil hij zich weer graag inzetten binnen de lokale politiek.

Diverse lijst

Met veel vertrouwen en een positieve instelling gaat Gemeente Belangen Koggenland richting de verkiezingen. Naast de vier eerder genoemde namen heeft GBK namelijk nog een heel aantal enthousiaste leden op de lijst staan. De lijst wordt verder namelijk aangevuld met respectievelijk Marjolijn Sleven, René de Weerd, Rens Kramer, Patricia Hoven, Alex Mol, Celeste Schipper, Erik Goorman en tenslotte maakt Marcella Klaver de lijst compleet. Rens Kramer, voorzitter van het bestuur van GBK, is zeer tevreden met de lijst. “We hebben een zeer enthousiaste groep die er heel veel zin in heeft. We hebben een goede mix van mannen en vrouwen, maar ook qua leeftijd hebben we een goede mix van jong en oud. Zo is de jongste op de lijst nog maar 17 jaar, terwijl we ook leden hebben die al heel wat jaren ervaring hebben opgedaan”, zegt Kramer met een knipoog. “Die mix zorgt ervoor dat we goed weten wat er speelt!”. GBK is dan ook helemaal klaar voor de verkiezingen. GBK zal het als enige lokale partij opnemen tegen alle landelijk actieve partijen. Maar dat wordt niet als probleem gezien, want GBK is dé kracht van lokaal!