GBK feliciteert de drie gedecoreerden uit Koggenland

Maar liefst drie heren uit Koggenland werden maandag verrast met een Koninklijke onderscheiding. John de Boer uit Ursem, Leo Vlaar uit Obdam en Koos Otten uit Zuidermeer werden verrast met een bezoek van burgemeester Monique Bonsen om hen te benoemen in de ridderorde.Het trio mocht de onderscheiding in ontvangst nemen dankzij hun vrijwillige inzet voor de gemeenschap.
.
“De grote betrokkenheid, inzet en toewijding die deze drie inwoners al heel lang laten zien, maakt echt indruk op mij”, vertelt de burgemeester verheugd. “Juist nu is het belangrijk dat je op elkaar kunt bouwen en aandacht hebt voor elkaar. Dat maakt voor mensen, verenigingen en dorpen het verschil”. John de Boer uit Ursem werd gedecoreerd voor zijn inzet bij verschillende verenigingen. Aan de voormalig voorzitter van de Oranjevereniging Ursem ’46 is het mede te danken dat de vereniging dit jaar het 75-jarig bestaan kan vieren. Daarnaast is sinds zijn voorzitterschap de Tennisclub Ursem een bloeiende vereniging geworden. De tot twee keer bekroonde prins Carnaval mag zich nu lid van de orde van Oranje-Nassau noemen. Voor Leo Vlaar uit Obdam is niets te veel om de amateurstuindersvereniging goed te laten functioneren. Daarnaast staat hij bekend als sportman in hart en nieren. Sinds de jaren ’70 zet Leo Vlaar zich al in voor amateurvoetbal Victoria-0. Het bestuur van de sporthal in Obdam mocht hem in 1980 verwelkomen als lid van bestuur. Sinds een aantal jaren is Vlaar beheerder van het gebouw. Het derde heerschap dat maandag met het beroemde lint werd vereerd is Koos Otten uit Zuidermeer. Naast het voorzitterschap van de parochieraad van de Parochie St. Georgius in Spierdijk en Zuidermeer is hij ook de grote stimulator voor de functieveranderingen van het voormalige kerkgebouw Zuidermeer. De herinrichting tot wijksteunpunt en dorpshuis is met veel betrokkenheid vormgegeven door Koos. Andere projecten waar hij nauw bij betrokken is, zijn het opzetten van een busdienst voor Stichting Warm Thuis, het WMO loket en beheerder en administrateur van de begraafplaats.
.
Namens GBK feliciteren wij deze drie mannen met hun koninklijke onderscheiding! In het bijzonder Leo Vlaar, want hij is tevens al jaren lid van Gemeente Belangen Koggenland.
Bron NHD