GBK woont ceremonie Koningsdag bij

27 april Koningsdag. Bij de ceremonie bij het gemeentehuis waren Marian van Kampen, Marjolijn Sleven, Karin van der Gaast en René Klok aanwezig.

Wat fijn dat na 2 jaar Koningsdag weer samen gevierd kon worden.

Om half 10 werd er bij het Gemeentehuis de vlaggenceremonie gehouden waar genodigden en belangstellenden bij aanwezig konden zijn. Wat een opkomst! Wat goed om te zien dat zowel jong als oud vertegenwoordigd was.

Burgemeester Bonsen en de Kindergemeenteraad haalden voor een dag de Oekraïense vlag naar beneden. Samen met Oekraïense gasten werd daarna de Nederlandse vlag gehesen om zo Koningsdag in te luiden. Een bijzonder moment vanwege de publieke belangstelling en natuurlijk de door de aanwezigheid van de Oekraïense gasten die de actualiteit van de dag vertegenwoordigden. Fijn dat deze oorlogsvluchtelingen een plek binnen onze Gemeente Koggenland hebben gevonden. Laten we hopen dat er in de situatie in de wereld om ons heen wat openingen tot vrede gaan komen.

De brassband Kunst naar Kracht was ook aanwezig en zette het Wilhelmus in.

Na de ceremonie was er op het Gemeentehuis nog samenkomst met genodigden om de feestelijke dag met  koffie en oranjebitter in te luiden. De jongere generatie vertrok naar de Vrijmarkt bij de Koggehal, waar ook dit jaar weer veel gezelligheid en vrolijke gezichten te vinden waren.