Gratis borrel voor bijstandsgerechtigden Koggenland

Twee vliegen in een klap: gemeente geeft bijstandsgerechtigden rondje als steun voor horeca Koggenland. De horecazaken in Koggenland krijgen hulp van de gemeente. De gemeente trekt tussen de tien en vijftien mille uit om 517 inwoners die gebruik maken van de bijzondere bijstand te trakteren op een borrel of diner in de horeca. Burgemeester en wethouders van Koggenland stellen bonnen beschikbaar aan de groep in de bijzondere bijstand. Voor kinderen is er een voucher van twintig euro, voor volwassenen eentje van dertig. Voorwaarde is wel dat de bonnen moeten worden gebruikt in de horeca binnen de gemeentegrens van Koggenland en wel voor het eind van dit jaar. Bovendien moeten de bonnen in één keer worden besteed en zijn ze niet inwisselbaar voor geld of iets anders. De voucherbezitter kan er niet een soort strippenkaart van maken om elke week een patatje te halen in de plaatselijke snackbar. Het college wil het noodzakelijke bedrag halen uit het potje ’lokale initiatieven handel en ambacht’.
.
Bron NHD