Kandidaat raadslid Celeste Schipper stelt zich aan u voor.

Hoi ik ben Celeste,

Ik ben 17 jaar oud en ik sta als kandidaat raadslid op de kieslijst van Gemeente Belangen Koggenland.

Omdat je als jongeren een stem uit kan brengen is het verstandig om die stem ook echt te gebruiken. De gemeenteraadsverkiezingen gaan over de toekomst van onze gemeente.

Dit jaar mogen een paar 100 duizend jongeren voor het eerst gaan stemmen. Samen met alle andere jongeren die al eerder hebben mogen stemmen, maakt dit een hele grote groep. Onze generatie heeft dus een groot deel van de macht in handen.

Er zijn veel verschillende partijen, met nog veel meer verschillende standpunten. Het is dus heel begrijpelijk dat je misschien nog niet weet op wie je moet stemmen. Als je toch wil gaan stemmen is het slim om je toch in de verschillende partijen te gaan verdiepen. Bekijk de websites van de verschillende partijen en neem hun punten eens door.

Als je uiteindelijk voor jezelf een goede keuze hebt kunnen maken, is het belangrijk dat je ook echt gaat stemmen. Je stem uitbrengen kost maar weinig moeite en het gaat over jouw leven binnen onze gemeente!

Realiseer je hierbij dat wanneer je niet gaat stemmen, je de beslissingen aan anderen overlaat.

Ik ben Celeste en ik heb gekozen voor GBK, “De Kracht van Lokaal”.