Marian van Kampen sinds 1 maart nieuw raadslid GBK

Per 1 maart heeft Marian van Kampen het stokje overgenomen van Jan Wijnker als gemeenteraadslid van GBK. Jan doet een stapje terug en blijft zich vooral op de achtergrond bezig houden met GBK; hij gaat zich alvast storten op de komende verkiezingen. Marian was al actief als fractievertegenwoordiger voor GBK en is blij met deze nieuwe stap: “Ik ben er fier op dat ik mij mag inzetten als volksvertegenwoordiger voor alle inwoners in mijn gemeente. In 2018 ben ik op de kieslijst gegaan voor GBK en na de verkiezingen als fractievertegenwoordiger begonnen. Dit was een fijne leerzame route naar het raadslidmaatschap. En nu: de handen uit de mouwen! Mijn hele leven woon en werk ik in Koggenland. In het onderwijs als leerkracht, in de kinderopvang als pedagogisch medewerker en als bemiddelingsmedewerkster bij een gastouderbureau. Ik ken veel mensen, de dorpen, de evenementen, de verenigingen”, vertelt Marian vol enthousiasme.
  .
“Ik vind het belangrijk dat je als raadslid onderdeel bent van de gemeente”, gaat ze verder. “Zeker als je in een partij als Gemeente Belangen plaatsneemt. Voor ik in de gemeente actief werd heb ik mij voor verschillende zaken hard gemaakt: het behoud van de peuterspeelzalen in Koggenland, de aanleg van de fietstunnel Wogmeer, en het jongerenwerk. Ook heb ik mij ingezet voor de toneelverenigingen die hun subsidie kwijtraakten. En ik zit in het bestuur van toneelvereniging DVV Wogmeer. Na de coronacrisis kunt u weer van een mooie voorstelling genieten hoor!”, zegt ze met een lach. “Het zal u niet verbazen dat ik mij als raadslid het Sociaal Domein als voornaamste taak heb gesteld: ik zet mij in voor jongeren in deze coronatijd. Voor verenigingen en veel aandacht voor financiële steun bij problemen in de bestaanszekerheid. Maatwerk is nodig bij bijstandsgerechtigden en zeker bij het toepassen van de kostendelersnorm”. Marian gaat er het komende jaar volledig voor. Tenslotte geeft ze nogmaals aan hoe mooi ze het vind om zich namens de bewoners van Koggenland in te zetten: “Zelf woon ik in het mooie lintdorp Wogmeer. Ik ben er fier op dat ik mij mag inzetten als volksvertegenwoordiger voor alle inwoners in mijn gemeente. Zo dat het hier fijn wonen, werken en recreëren is en ook blijft in de toekomst”.