Overleg Lokale Partijen West-Friesland 25-9-2021

Bezoek Marian van Kampen en René Klok aan overleg Lokale Partijen West-Friesland op zaterdag 25 -9-2021 in Bovenkarspel

33% van de kiezers kiest een lokale partij. Heeft onderzoek uitgewezen.

16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen en we hopen op evenveel of meer % stemmers voor de lokale partijen. Wist u dat op dit moment 26 Lokale Partijen actief zijn in West-Friesland? Vaak heten ze gemeente belangen of hebben het woord Lokaal in hun partijnaam staan. Soms komen ze op voor de belangen van een bepaalde groep in de gemeente zoals ouderen of juist jongeren.

Tijdens overleg Lokale Partijen West-Friesland worden onderwerpen besproken die actueel zijn in de politiek van West-Friesland; woningbouw, omgevingswet, sociaal domein, verkiezingen, economie, toerisme, klimaatadaptatie, Regionale Energie Strategie enz.

Vandaag een gastspreker: Wim Dijkstra, onder meer ex burgemeester van Vlissingen, van Udenhout, van Oss en van Sittard-Geleen en gedeputeerde van de Provincie.

De heer Dijkstra heeft aanbevelingen gedaan omtrent het Pact van West-Friesland.

Hij heeft ons geënthousiasmeerd om als Lokale Partijen meer de samenwerking te zoeken. Hij heeft voorzetten gegeven voor regionale samenwerking en gezamenlijke doelen stellen. Maar ook tips over hoe je het uitwerken van die doelstellingen op zou kunnen pakken. Samen 1 stem in de regio. Een onderdeel uit het pact kiezen en daar voor gaan met zijn allen. In vertrouwen en elkaar ook wat gunnen.

Overleg Lokale Partijen vind 6x per jaar plaats.