Patricia maakt de GBK fractie compleet!

Wat kan het snel gaan.
Begin november 2021 waren wij op een informatieavond over de nieuwbouw van de Tuindersweijde in Obdam. Daar spraken wij met een meneer; Rene Klok, niet wetende dat hij de fractievoorzitter van GBK is.
Een aantal dagen later stond hij bij ons aan de deur. Wederom weer een leuk gesprek gehad, maar hij kwam met een missie: of wij het in overweging wilden nemen om lid te worden van GBK.
Wij beiden hadden niks met politiek, maar nadat ik wat ben gaan lezen over GBK, werd toch mijn interesse gewekt!
Om een lang verhaal kort te maken: Al snel werden wij lid, werd ik gevraagd om op de kieslijst te staan voor de gemeenteraadsverkiezingen, voerde ik campagne met zeer enthousiaste, leuke mensen en werden we uiteindelijk 2e bij de verkiezingen met maar liefst 5 zetels!! Ik stond op plek 8, dus voorlopig “veilig”, want zo voelde het wel een beetje.
Maar hoe snel kan het gaan: eerst de eer om fractievertegenwoordiger te worden. Wat ik, weliswaar erg kort, ben geweest. Daarna kwam het verzoek om weer “op te schuiven”. Onze “nieuwe” lijsttrekker Marian van Kampen werd wethouder! Zo ga je van lid, naar kandidaat op de kieslijst, naar fractievertegenwoordiger, naar raadslid.
Afgelopen maandag 20 juni was het dan zover. Ik ben beëdigd als raadslid. Toch wel spannend zo’n avond, maar vooral een hele eer. Mijn geduld werd wel een beetje op de proef gesteld. Het was een lange Raadsvergadering en uiteindelijk rond 23:00u was het dan zover. Na het uitspreken van de gelofte was ik dan toch echt raadslid! Nog een beetje beduusd, had ik in eerste instantie niet door dat mijn collega raadsleden stonden te zwaaien!! Zij wilden dat ik, nu als beëdigd raadslid, snel naast hen kwam zitten in de raad.
Zo trots als een pauw kon ik daardoor zo aan mijn eerste Besluit deelnemen. En nadat burgemeester Bonsen de vergadering sloot, werd ik gelijk door vele collega raadsleden gefeliciteerd!
Nogmaals voelt het als een eer en moet ik nog veel leren. Gelukkig kan ik daarbij gebruik maken van een aantal meer ervaren raadsleden binnen onze fractie. En ook al weet ik nu nog niet wat er allemaal op mij af gaat komen, ik ben leergierig, heb er enorm veel zin in en laat mij “meeslepen” in het politieke spel.
Met vriendelijke groeten,
Patricia Hoven