Prima initiatief voor Meerzicht Scharwoude

Prima initiatief mede door oud raadslid Jaques Broers!
Plan voor huurappartementen Scharwoude botst niet met andere initiatieven.Wethouder Rosalien van Dolder (ruimtelijke ontwikkeling) van Koggenland is verheugd dat eigenaar Bas Dontje van appartementencomplex Meerzicht in Scharwoude een aangepast plan heeft ingeleverd. “Van enige terughoudendheid in verband met andere bouwplannen is bij het college geen sprake.” Oud-raadslid en helper van Dontje, Jacques Broers, liet eerder weten het vermoeden te hebben dat de gemeente wat terughoudend op de vernieuwing en uitbreiding van Meerzicht reageert omdat er afspraken liggen voor woningbouw op de locatie van het kantoorpand van Structon, even verderop in Scharwoude. “Dat staat los van elkaar’’, zegt Van Dolder. “Inderdaad zijn er plannen om op op de plek van Structon straks te gaan bouwen. Maar dat gaat om koopwoningen en in Meerzicht om huurappartementen. Dat bijt elkaar totaal niet.” Het college had met een deel van het vernieuwingsplan van Meerzicht wat stedenbouwkundige problemen, waardoor er niet dertig maar 22 appartementen bij zouden kunnen komen. “Maar daarop is de architect gelijk aan de slag gegaan en hebben we een aangepast plan gekregen waardoor er meer mogelijk is. Dat ziet er goed uit. Het enige probleem zou de provincie kunnen zijn. Omdat de provincie star vasthoudt aan woningbouwafspraken terwijl de nood zo hoog is. Daar gaat men er nog altijd vanuit dat als er geen voorzieningen zijn in een dorp, mensen er ook niet meer willen wonen. En daar klopt niets van. Dat gevecht wil ik wel aangaan met de provincie. Kijk maar eens hoeveel gegadigden er zijn als er wel ergens een bouwplan wordt gerealiseerd. Bovendien, vanuit Scharwoude ben je op de fiets in mum van tijd in het centrum van Hoorn. Hoeveel voorzieningen wil je hebben?”
.
Bron NHD