Rondleiding voor gemeenteraadsleden in Brede School “De Droomgaard” in Avenhorn

Op 16-06-2021 heeft een delegatie van de gemeenteraad Koggenland een bezoek gebracht aan de Brede School “De Droomgaard” in  Avenhorn.

Sjaak Beentjes, directie voerder namens Stuurgroep Kindcentrum en Henk Wagenaar, strategisch adviseur gemeente Koggenland verzorgden de rondleiding.

Peter Bakker, Rene Klok en Marian van Kampen van GBK waren zeer onder de indruk van wat er inmiddels gerealiseerd is, maar ook wat er nog moet gebeuren om op tijd gereed te zijn om het nieuwe schooljaar te kunnen starten met ongeveer 600 kinderen.

Opvallend zijn de gebruikte materialen en open inrichting. De techniek is hoogstaand waar duurzaamheid en energie in zuinigheid hoog scoren.

Het buiten terrein is echt van deze tijd. Een ware natuurspeeltuin. Er wordt goed gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. Veel uitdaging om te leren en te spelen voor de leerlingen.

Op de website van de gemeente is aanvullende informatie beschikbaar.

Het gebouw staat er met de buitenkant klaar. Er wordt nu heel hard gewerkt aan de afbouw binnen het gebouw, zodat het gebouw voor de zomer van 2021 klaar is en na de zomer in gebruik kan worden genomen. Ook wordt er hard gewerkt aan het nieuwe parkeerterrein, de wegen en nieuwe oversteekplaatsen. De werkzaamheden zijn te volgen via : www.koggenland.nl/buitenroede

Plaatjes zeggen meer dan woorden:

Van droom naar werkelijkheid.