Wim Groeneweg is formateur in de Gemeente Koggenland

Formateur aan de slag in Koggenland

Ruim een week geleden spraken GBK en VVD Koggenland het vertrouwen uit om samen de formatie te starten.

De twee partijen hebben Wim Groeneweg bereid gevonden hen bij het maken van een coalitieakkoord te begeleiden.

Wim Groeneweg is een ervaren bestuurder. Hij is onder meer waarnemend burgemeester geweest in Opmeer na het overlijden van burgemeester Nijpels.

Partijleider Marian van Kampen (GBK): “We zijn blij dat de heer Groeneweg bereid is om ons in dit proces te begeleiden. We gaan met elkaar een overeenkomst sluiten die van groot belang is voor onze inwoners. Het gaat om belangrijke onderwerpen die ons allemaal aangaan zoals verkeersveiligheid, zorg, duurzaamheid, woningbouw.”

Partijleider Rosalien van Dolder (VVD) vult aan: “We gaan natuurlijk de andere politieke partijen en ambtelijke organisatie betrekken bij het opstellen van het akkoord. We willen heel graag de mening en input van maatschappelijke organisaties en onze inwoners horen. Niet alleen nu maar ook de komende vier jaar worden onze inwoners en stichtingen en verenigingen uitdrukkelijk uitgenodigd om met ons mee te denken.”  Het is voor het eerst in Koggenland dat er een formateur benoemd wordt. Hiermee onderstrepen we onze ambities voor Koggenland en het belang van een gedegen visie op de grote uitdagingen waar we voor staan.”

One thought on “Wim Groeneweg is formateur in de Gemeente Koggenland

1. Van Dolder heeft weer het laatste woord of ze het zo uitvoert is punt twee.
    Ze kan het ook zo mooi op papier zetten of zou iemand haar helpen?